särbehandling? Javisst

sitter i skolan och väntar på att min sista lektion ska börja.. hade svenska idag och jag va inte glad när jag gick där ifårn! jag har ju nationella prov imorn i svenska, den skriftliga delen. och vi fick veta att dom som INTE har läs och skriv svårigheter ska skriva för hand. det kommer bli grymt jobbigt för om man vill lägga till något mitt i texten så kommer man få skriva om allting...

dom som har läs/skrivsvårigheter kommer även få längre tid på sig att skriva.. HALLÅ! det tar fan så mycke längre tid att skriva för hand om man ska ändra och hålla på, än vad det gör att skriva på datorn! jag är inte alls glad kan jag tala om! jag tycker inte det är rätt att vissa får skriva på dator och vissa inte. visst att man kan få ha extra material om man har svårigheter med vissa saker. men att behöva skriva för hand är inte OKEJ enligt mig!

Efter skolan ska jag plugga lite, men de kommer inte bli så mycket tror jag. får se hur mycket jag orkar, och hur mycket jag får in i huvudet. men imorn blir det HÅRD träning när det gäller läxläsning.

ha en bra dag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0